Santiago de Compostella

29 september 2019 - Santiago de Compostela, Spanje

Ik heb het gehaald hoor! Om 8 uur moet je meestal wegwezen in verband met schoonmaak etc. Dus van morgen in het donker al vroeg onderweg. Kon amper wat zien en het miezerde /regende de hele dag. Wat een k.. weer. Met een cape om wordt je van binnen net zo nat als van buiten. Maar alla. Al rond 12.00/ 12.15u was ik bij het officiële bureau waar je eerst een nummer kreeg voor de wachtrij. Ik kreeg nummer 849 ze waren pas bij 277.dus een hele lange tijd wachten. Ben ondertussen nog naar de aubergue geweest, waar ik nu ben. Daar probeerden ze me te helpen om een busticket te kopen voor morgen naar OPORTO airport. Niet gelukt dus ik met de taxi naar busstation. Daar is een loket waar op staat information bus. Spreken geen Engels dus ze kon me niet helpen ik moest verderop bij het loket van de maatschappij zijn. Ik vertelde dat alle loketten gesloten waren. Ze haalde haar schouders op zo van tja daar kan ik ook niks aan doen. Verderop een ticketautomaat vriendelijk jong stel hielp me want natuurlijk was alles in het Spaans. Affijn alles gelukt. Morgen om 17.30u vertrekt de bus naar Portugal. Daar ben ik met 1 uur verschil 21.30u. En dan zie ik wel verder. Dinsdag vlieg ik terug dan moet ik zo rond 7.30 op het vliegveld zijn.  Daarom ben ik er dan al. Puffffttt. Terug op een holletje naar het bureau om mijn Compostella te halen. Nog steeds niet aan de beurt. Eerst nog een glas wijn wat kaas etc. ff. lekker. Eindelijk heb ik um. Ze deelden tot 1500 nummers uit en dan moet je wachten tot morgen. Het was verdrietig om te zien dat de pelgrims opgewekt aankwamen en niet meer een nummer kregen. Ook als je nummer op het scherm verscheen en je was te laat, jammer dan, je was er niet! dat is hard hoor. Een dame kon het maar niet accepteren ze bleef het maar proberen, het lukte niet. Een jong meisje van in de 20 zei in de wachtkamer dat ze emotioneel werd nu ze er eindelijk was. Ik zei kom maar en spreidde mijn armen en ze huilde, we hielden elkaar stevig vast. Ze zei je bent een goede hugger, het is maar dat jullie het weten 😉😊. Morgen weer nieuw nieuws.

1. Lucy:
    Leuk om te weten, hihi.
  2. Saskia:
    Lekker huggen.
    👩‍👧 Fijne avond nog Nel.
    Ik volg je morgen weer 🙋🏻‍♀️
  3. Marja:
    👍🏻👍🏻👍🏻🍷goed gedaan Nel.
  4. Clemens kruijsen:
    Knappe prestatie, nu genieten
  5. Nancy van Oorde:
    29 september 2019
    ... pet af voor je hoor Nel ... ook ik volg je morgen weer ... voor straks wltrstn zzzzzzzzzzzzzz
  6. Ellen kuipers:
    29 september 2019
    Super top gedaan Nel daar kan je trots op zijn!
    Toppertje💖
  7. Renske:
    29 september 2019
    Gefeliciteerd! Je hebt het snel gedaan zeg. Meer kilometer gelopen per dag dan dat je van tevoren hebt bedacht, toch?
  8. Marjan:
    29 september 2019
    Gefeliciteerd nel, dat heb je maar mooi geflikt! Petje af, en tot vd week!
  9. Rose:
    29 september 2019
    Gefeliciteerd en wat goed van je, jemig alles is gelukt en gehukt.Ik ben blij je weer te zien gaan we swingen. Goeie reis en tot dan.
  10. Annette:
    30 september 2019
    Wel een borrel verdiend Nel.
    Heb je dat end gelopen, moet je zo lang wachten op je beloning.
    Succes met de terugreis!
  11. Jac:
    Echt top Nel!
  12. Nell:
    30 september 2019
    wauw gefeliciteerd Nel !!!