Tussendoortje

30 september 2019 - Santiago de Compostela, Spanje

Vandaag maandag ben ik eindelijk in de beroemde kathedraal van Santiago de Compostella geweest. Een en al restauratie werkzaamheden, maar hier en daar kon je tussen steigers door kijken. Zoveel beelden en pilaren met bladgoud! Ik ben natuurlijk langs Jacobus de apostel waar de hele caminion om draait geweest. Ik belandde in een kapelletje stak een kaarsje aan en plotseling begon er een dienst(mis). Met mijn ogen dicht luisterde ik naar de Spaanse priester de mensen stonden steeds op en gingen weer zitten. Had ik eerst helemaal niet in de gaten! Na afloop ook nog ter communie geweest ik ben tenslotte een roman katholiek. Op een terras heeft een aardige vrouw een reservering gemaakt voor een hotel in de buurt van de vlieghaven. Ha ha hoef ik niet op een bankje te slapen. Stuur nog wat foto's. Sommigen zijn zwart maar dat regel ik wel als ik thuis ben. Snap er niks van. Nou familie en vrienden ik hoop jullie allemaal heel snel weer te zien. Knuffel