Hele lieve mensen

19 september 2019 - Santiago de Compostela, Spanje

Een korte update. Gisteren was het heel lastig om in Santiago een slaapplaats te vinden. Om 22.00u liep ik rond in de stad en rond 23.00u nog. Een oplettend koppel zag mij uit de farmacie lopen daar had ik gevraagd of ze nog iets wisten. De oudere dame vertelde in rap Spaans waar ik moest wezen. Laat dat nou net de taal zijn die ik niet beheers😂😂. Het koppeltje een mooie Spaanse en een nog mooiere man zagen mij desperate lopen. Op een parkeerplaats zagen ze mij staan praten met twee pelgrims die mij probeerden te helpen. De twee jonge mensen namen het over. De jonge vrouw heette Alba zij verzekerde mij dat ze voor mij een slaapplaats zou vinden. Ze belde als een gek met allerlei hotels. Ze had er een. Hup in de auto en terwijl wij rondreden stopten ze nog een paar keer want misschien.. etc. Ik zei ga nou maar naar dat hotel. Uiteindelijk had ik dus een kamer met 4 bedden nr. schrik niet 413.! Eind goed al goed om 12.15 lag ik doodmoe in bed. O ja ik kreeg haar telefoonnummer en haar vriend komt uit de streek waar  ik ga lopen, langs mijn route. Daar heeft een vriend een hostel zijn moeder een gym en dan kan ik haar de groeten doen van José en als ik in Madrid ben kan ik hen ook de groetjes doen. Nou nou alles opgeschreven en Alba zei dat helpen hoort bij hun leven. We gaven elkaar een dikke knuffel. Wat een prachtstel en wat een ervaring!

1. Ron Marsen:
    19 september 2019
    Pet af voor u!!! En idd pas 1 dag daar en nu al zulke mooie ervaringen......dat belooft nog wat!!! Heeeeeel veeeeel succes en plezier 😘
  2. Marja:
    19 september 2019
    Geweldig Nel. Dat zijn nou mooie ervaringen die je onthouden gaat.
  3. Rose:
    19 september 2019
    Jemig gelijk voor de leeuwen, maar wat heb je dat goed opgelost petje af. Dat beloofd nog wat, veel lol.
  4. Nancy van Oorde:
    19 september 2019
    ... Er zijn nog zo veel aardige, vriendelijke en lieve mensen op de wereld. Mooi om te lezen skoonsussie Nel. Enorme knuffel van Nancy x
  5. Lucy:
    19 september 2019
    Wow, petje af! Misschien toch maar tevoren reserveren...?
  6. Joleine Coppola:
    19 september 2019
    WoW dat je überhaupt bent vertrokken zonder eerste verblijfplaats 😳😳 (niks voor jou) gelukkig heb je veilig en warm geslapen. Veel geluk voor de rest van de reis
  7. Nel:
    21 september 2019
    Klopt Joleine niets voor mij maar ik ga deze reis helemaal uit mijn comfortzone niet plannen en elke dag is een nieuwe.